Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

CARPE DIEM!

Av Ronja Carola - 26 mars 2014 07:52

Godmorgon alla fina läsare! Jag har nyss gått upp efter en natt med ganska lite sömn! Gårdagen var hur fin som helst! Först frukost och mys hemma hos min dotter och hennes sambo! Vi pysslade lite med deras gulliga små hästar! Sen kvällen ihop med min "låtsas" mamma och hennes man som kom hit, bjöd på mat och pratade och mös med oss här på kvällen! Så det var en dag då jag kunde tanka väldigt mycket energi! Idag ska jag in till sjukhuset och ska göra en gastroskopi och eventuellt få något besked hur saker och ting ser ut! Fånga dagen och gör det bästa av den är viktigt! Njut av dagen som den är och se det fina med allt som sker! Allt som sker har en mening, även om vi inte omedelbart kan se det! Ibland tar det till och med lång tid innan vi ser meningen med en del som sker i livet! Men en sak är säker att allt kommer när jag behöver det! Lagom portion av ganska tungt arbete, lagom portion av tankning med energi! Väljer jag bara att tacka ja till bägge delar så blir det balans i vågskålen som hör livet till! Det är ibland väldigt lätt att se bara det negativa i allt som sker, ja och ibland får vi gotta ner oss i kol källaren, bara vi inte stannar för länge! Vi kan självömka ett tag i kolkällaren, men sen är det viktigt att vi tar oss upp därifrån och går vidare i livet! Kanske har vi lärt oss något ytterligare genom att vara där nere och gräva ett tag! Vem vet, svaret kommer oftast ganska långt senare! Vi får inte mer än vi tål att bära och det stämmer också! Men varje dag har något ljust med sig! Fånga dagen och se det som ibland ligger mitt framför näsan, som vi ibland bara springer förbi utan att ens ägna någon tanke! Har jag gjort något fel, men bett om ursäkt för det, men ändå inte får någon respons för det, ja då kan jag inte göra så mycket åt det! Då har jag iallafall valt att se min del i det och genom att jag ser den, tar ansvar för den, gör det jag måste så är jag ytterligare en bit på väg i tillfriskandet!  Mitt visdomsord för dagen blir just!  CARPE DIEM- FÅNGA DAGEN!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Carola - 1 maj 2014 08:15

Godmorgon alla kära läsare! Trevligt att vara tillbaka på bloggen igen! Jag kände att jag var tvungen att ta en paus från bloggandet ett tag! Behövde landa i en del saker som låg och pockade på min uppmärksamhet! Det har hänt en hel del sen sist! Båd...

Av Ronja Carola - 28 mars 2014 08:22

Godmorgon alla fina läsare och välkomna till en ny dag med dess möjlighet! Tag vara på nuet och dagen idag är ett bra koncept att följa om man vill leva och njuta fullt ut och leva livet på livets villkor! En dag i taget fungerar alldeles utmärkt! Ja...

Av Ronja Carola - 25 mars 2014 07:20

Godmorgon kära läsare! Sol ute och sol i sinnet!  Att vända kappan efter vinden har jag som rubrik idag! En del tycker det är så vikrigt att få medhåll från andra i saker som 2 kanske har helt olika åsikter om! Det är tecken på osäkerhet, att jag int...

Av Ronja Carola - 24 mars 2014 17:38

Gokväll alla fina läsare! Satt och funderade lite kring saker och ting! Bland annat att vara förebild! Som en mogen kvinna som jag är så tycker jag det är viktigt att vara en bra förebild för dom som är yngre! Att leva som jag lär har blivit så vikti...

Av Ronja Carola - 24 mars 2014 07:18

Godmorgon kära läsare! Idag är jag uppe tidigt! Kunde inte sova! Så fint väder nu på morgonen! Solen skiner över hagarna och ängarna här! Kärlek och intimitet mellan två människor ska vara något fint, ja faktiskt det finaste som kan finnas mellan två...

Ovido - Quiz & Flashcards