Direktlänk till inlägg 15 mars 2014

FÖRTRÖSTAN!

Av Ronja Carola - 15 mars 2014 08:51

Godmorgon alla fina läsare! Jag säger ett stort tack till er som läser min blogg och ett stort tack för kommentarer som ger mig så mycket tillbaka! Jag får höra att jag inspirerar er, då ska ni bara veta va ni gör med mig! Känns underbart i hela mitt hjärta om jag på nåt vis med mina små rader kan få en annan att känna förtröstan! Jag sitter kvar i sängen med tända ljus, en kopp kaffe och min sköna värmefilt! Jag mår inte så bra kroppsligen idag, för jag blöder så mycket från tarmen och har gjort det hela natten! I själen mår jag dessto bättre! Känner mig tillfreds med livet och harmonin som strålar ut här hos oss på landet! Jag får sån sinnesro av att bo här ute på landet, i vårat röda hus med vita knutar, hästar som betar utanför fönstret, fåglarna som sjunger sin sång för mig, cockerligan som förgyller min tillvaro bara av deras närvaro! Min älskade underbara man som finns vid min sida, gör allt för mig! Det enda som är "smolk" i bägaren är att jag är sjuk! Men jag har en stor förtröstan på att jag kommer att klara det här! Känns som om jag inte är riktigt klar här på jorden! Jag tror att GUD vill använda mig lite till här innan han tycker att jag ska komma hem till honom! Igår var jag så gott som otillgänglig för omvärlden, hade loggat ut från facebook, bara bloggat en snabbis, svarade inte i telefon osv! Det var precis va jag behövde! Det har varit verkligen full rulle sista tiden! Det har varit en massa läkarbesök, vilket i och för sig är nödvändigt, vi har farit runt ochhälsat på vänner, vi har bjudit hem vänner vilket också är mycket trevligt! Men jag får se upp så jag är noggrann med mig själv! Så att jag inte genom att umgås med en massa folk hela tiden flyr ifrån det som jag nu går igenom! Det är en fälla för mig! Att jag kan fly i olika saker och detta är en av sakerna! Jag behöver så väl sätta mig ner, känna på känslan, fokusera på det jag ska göra, ta hand om mig på olika vis såsom att unna mig att spela och sjunga att vara med min lilla cockerliga! Fokusera på min man och vårat förhållande! Att ta hand om mitt äktenskap kan bestå i att vi tillsammans sitter framför tv-n i lign och ro på kvällen, äter lite kex och ost, småpratar och bara är! När vi går o "småpular"  i vprat underbara hem, när vi pysslar med cockerligan, eller när vi bara ligger på sängen o håller om varandra! Men när det blir mycket farande fram och tillbaka så orkar jag inget av dessa saker hag nyss nämde! Jag måste acceptera och förstå att jag är sjuk och måste hushålla med resurserna! Jag tror att andra kan ha svårt att förstå hur TRÖTT jag är bara för att jag för det mesta gör mig iordning! Jag är noga med hur jag ser ut i håret, va jag sätter på mig för kläder, har ofta läppstift om jag så bara är hemma! Så jag tror att en del har svårt att förstå hur det i själva verket ligger till, o då är det min uppgift att tala om att jag behöver vila osv! Sen jag valde att bli nykter och ta tag i mitt liv så har det blivit så viktigt med lugn och ro, harmoni o att jag är i balans med mig själv! Det är för mig heligt idag! Jag har inte så stora behov av att umgås med vänner hela tiden o sådär, det är jätte roliugt ibland, men ack så viktigt det är för mig att stanna upp, ta hand om det runtomkring mig o mig själv! Jag njuter såååå av tystnaden här på landet! Jag tycker vi bor i en oas av harmoni och det älskar jag! Jag behöver tystnad så kah kan komma i ro, behöver ensamhet så jag kan ta hand om det som ligger o pockar på i mitt känsloliv! Ja så ligger det till! En påse med gott och blandat även där! Mitt visdomsotd för dagen är ! HA FÖRSTRÖSTAN , VÅGA VARA BARA MED DIG SJÄLV, DU ÄR INTE ENSAM, NJUT AV ATT UMGÅS MED DIG!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Carola - 1 maj 2014 08:15

Godmorgon alla kära läsare! Trevligt att vara tillbaka på bloggen igen! Jag kände att jag var tvungen att ta en paus från bloggandet ett tag! Behövde landa i en del saker som låg och pockade på min uppmärksamhet! Det har hänt en hel del sen sist! Båd...

Av Ronja Carola - 28 mars 2014 08:22

Godmorgon alla fina läsare och välkomna till en ny dag med dess möjlighet! Tag vara på nuet och dagen idag är ett bra koncept att följa om man vill leva och njuta fullt ut och leva livet på livets villkor! En dag i taget fungerar alldeles utmärkt! Ja...

Av Ronja Carola - 26 mars 2014 07:52

Godmorgon alla fina läsare! Jag har nyss gått upp efter en natt med ganska lite sömn! Gårdagen var hur fin som helst! Först frukost och mys hemma hos min dotter och hennes sambo! Vi pysslade lite med deras gulliga små hästar! Sen kvällen ihop med min...

Av Ronja Carola - 25 mars 2014 07:20

Godmorgon kära läsare! Sol ute och sol i sinnet!  Att vända kappan efter vinden har jag som rubrik idag! En del tycker det är så vikrigt att få medhåll från andra i saker som 2 kanske har helt olika åsikter om! Det är tecken på osäkerhet, att jag int...

Av Ronja Carola - 24 mars 2014 17:38

Gokväll alla fina läsare! Satt och funderade lite kring saker och ting! Bland annat att vara förebild! Som en mogen kvinna som jag är så tycker jag det är viktigt att vara en bra förebild för dom som är yngre! Att leva som jag lär har blivit så vikti...

Ovido - Quiz & Flashcards