Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

DJÄVULENS REDSKAP

Av Ronja Carola - 20 mars 2014 08:14

Godmorgon alla fina goa läsare inklusive du min syster som ihärdigt läser min blogg varje dag i syftet bara för att ha ytterligare saker att prata om mig, för att ytterligare skada! Jag har sovit som en prinsessa efter en underbar eftermiddag och kväll hos min fina dotter och hennes sambo igår! Tiden bara flög iväg! Vi hade så trevligt och mysigt på alla sätt och vis! Dom bor så mysigt och fint med alla deras rara djur! De två ungdomarna besitter så mycket kunskap kring många olika områden och det är så intressant att lyssna på dom när dom berättar om deras liv och projekt dom har framför sig! Underbart! Till min stora glädje så hittade min dotters pappa skivan som hon fick spela in i studio när hon var 18 år! Hon är så vansinnigt duktig att sjunga min flicka! Det härligaste av allt är att dom bägge tycker så mycket om min älskade man också! Så lyckan borde vara fullständig och det är den! Det är bara att jag blir så lessen och besviken på att vissa människor vill förstöra alltid när jag känner mig lycklig! Det finns vissa som inte unnar mig lycka utan bara vill att mitt liv ska vara ett helvete! Det är min sk släkt! För när jag mår bra,sköter det jag ska, inte dricker och super och ställer till det, när jag är äröig i alla mina relationer och har ett rikt lyckligt liv, då vill dom förstöra och dom går in med hull och hår för att lyckas! Det är tragiskt tycker jag! Rent ut sagt för jävligt! Men när jag har ett fungerande liv som innehåller kärlek och lycka då har dom ingen att prata skit om, då är det bara mina gamla meriter som kan vara uppe på tapeten och då helt plötsligt så är inte jag den i famlijen som bär mig mest illa åt eller har burit mig mest illa åt och då kryper väl antagligen deras egen skit för nära! Men det häftiga idag i mitt liv är att hur dom än vill och försöker så kan dom inte förstöra för mig längre! Tack GODE GUD för det! Att jag har en väninna som har gåttin för att flörta med min man och på det sättet placerar sig i kön för dom som inte står mig så nära, det är ju en sak, det är ju en obetydlig liten varelse som jag inte har några som helst band med, men att min släkt och sk familj inte unnar mig lycka det tycker jag är för jävligt! Visserligen så gör dom sällskap med den människan som står sist i kön dom också! Men en familj ska normalt sätt stötta varandra, vara glada för varandras lycka, men inte min familj inte och det beror på att dom har så mycket smolk i bägaren själva som förmodligen håller på att svämma över! Kanske för dom vore bra att vända blicken inåt och ta sig en titt på sig själva, fokusera på det dom kan förändra, se sin egen del i allt som sker! För den enda jag kan förändra är mig själv och så lika för alla andra som andas på denna jord! Gud kommer inte att fråga hur många goda gärningar du har gjort när du står vid himelens port utan hur många har du gjort med kärlek! Citat från Moder Teresa! Kan va nåt att tänka på! Ja nu har jag återigen skrivit av mig lite som för mig ligger närmast för dagen! Hoppas ni har någon nytta av mina skrivelser och så även du min syster som dagligen läser min blogg fast du inte vill veta av mig, fast du inte pratat med mig på 10 år, du gjorde bara ett tappert försök att ringa till mig förra midsommaraftonen då du var på fyllan, jag valde att inte svara då eftersom fyllan flyttat ut ur mitt liv ochjag vill inte ha det för allt smör i småland!  Mitt visdomsord för dagen blir SKÖT DIG SJÄLV OCH SKIT I ANDRA!

 
 
Ulla Lindroth

Ulla Lindroth

20 mars 2014 10:07

Hej du fina. Jag blir både lessen och upprörd hur du blir behandlad av din släkt, rent ut sagt för jäkligt.Men du låt inte så sjuka människor bygga bo i ditt huvud, du är värd bättre. En del människor vågar inte titta på sig själva och sina egna defekter och då måste de angripa andra. Sänder kärleksfulla kramar till dig och Lasse, samt cockerligan, vad vore livet utan djuren. <3

http://yamx

Ronja Carola

20 mars 2014 10:26

Tack fina Ulla! Ja det är konstigt att en del går in bara för att göra någon annans liv till ett helvete! det är ju helt ok att dom inte vill ha kontakt med mig och det accepterar jag fullt ut! Men tydligen så är jag en MYCKET intressant kvinna då vissa i min sk familj ändå väljer att hålla koll och läsa min blogg! Antingen är det för att jag som sagt är en mycket intressant kvinna eller så är dom väldigt rädda att vissa sanningar ska komma fram som inte gynnar deras falska fasad där glorian hänger på sne! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Carola - 1 maj 2014 08:15

Godmorgon alla kära läsare! Trevligt att vara tillbaka på bloggen igen! Jag kände att jag var tvungen att ta en paus från bloggandet ett tag! Behövde landa i en del saker som låg och pockade på min uppmärksamhet! Det har hänt en hel del sen sist! Båd...

Av Ronja Carola - 28 mars 2014 08:22

Godmorgon alla fina läsare och välkomna till en ny dag med dess möjlighet! Tag vara på nuet och dagen idag är ett bra koncept att följa om man vill leva och njuta fullt ut och leva livet på livets villkor! En dag i taget fungerar alldeles utmärkt! Ja...

Av Ronja Carola - 26 mars 2014 07:52

Godmorgon alla fina läsare! Jag har nyss gått upp efter en natt med ganska lite sömn! Gårdagen var hur fin som helst! Först frukost och mys hemma hos min dotter och hennes sambo! Vi pysslade lite med deras gulliga små hästar! Sen kvällen ihop med min...

Av Ronja Carola - 25 mars 2014 07:20

Godmorgon kära läsare! Sol ute och sol i sinnet!  Att vända kappan efter vinden har jag som rubrik idag! En del tycker det är så vikrigt att få medhåll från andra i saker som 2 kanske har helt olika åsikter om! Det är tecken på osäkerhet, att jag int...

Av Ronja Carola - 24 mars 2014 17:38

Gokväll alla fina läsare! Satt och funderade lite kring saker och ting! Bland annat att vara förebild! Som en mogen kvinna som jag är så tycker jag det är viktigt att vara en bra förebild för dom som är yngre! Att leva som jag lär har blivit så vikti...

Ovido - Quiz & Flashcards