Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

ATT VÄNDA KAPPAN EFTER VINDEN!

Av Ronja Carola - 25 mars 2014 07:20

Godmorgon kära läsare! Sol ute och sol i sinnet!  Att vända kappan efter vinden har jag som rubrik idag! En del tycker det är så vikrigt att få medhåll från andra i saker som 2 kanske har helt olika åsikter om! Det är tecken på osäkerhet, att jag inte själv står för va jag tycker och tänker! Innan vi gör något så bör vi tänka efter före vad ev resultatet kan bli av handlingen och det gäller i allt! Jag har nu flera år på nacken i ett program som går ut på att arbeta med sig själv!  Genom ett gediget arbete med mig själv så har jag kommit till den punkten i mitt liv att jag idag vågar stå för vad jag tycker och tänker! Med det inte sagt att jag låter någon trampa på mig! Känner jag att jag på något vis kan ha blivit orättvist behandlad så greppar jag i regel alltid "backeliten", ringer upp , pratar med personen i fråga, tar reda på fakta!  När jag har gjort det så ibland visar det sig att jag har rätt ibland visar det sig att jag har fel! Men jag springer aldrig runt och söker bekräftelse på att jag har rätt, blandar inte in andra människor i en eventuell konflikt som jag har med någon annan! Av den enkla anledningen att det är bara jag och personen som är i "luven" på varandra som vet hur det egentligen ligger till! Annars är det så lätt att både andra och jag själv vänder kappan efter vinden! Jag måste även här vända blicken inåt och se om eller hur jag kunnat göra annorlunda, för resultatet av det som blir ligger hos mig! Känner jag att jag har gjort det som är rätt för mig så då är det så, känner jag inte så, ja då får jag ta tjuren vi hornen och be om ursäkt och göra annorlunda! Men det viktiga är att jag inte startar någon häxjakt där jag blandar in människor som inte har med saken att göra! Att jag vågar stå för vad jag tycker och tänker! All åsikter som far runt är ju inte kanske varken genomtänkta eller sanna, men det är en åsikt som en människa har och då måste man ta det i beaktning, eftersom vi lever i ett land där vi får uttrycka och i både tal och skrift!  Mitt visdomsord för dagen blir SKÖT DINA ÅTAGANDEN MED EN EFTERTANKE! Tänk på att what goes around comes around!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Carola - 1 maj 2014 08:15

Godmorgon alla kära läsare! Trevligt att vara tillbaka på bloggen igen! Jag kände att jag var tvungen att ta en paus från bloggandet ett tag! Behövde landa i en del saker som låg och pockade på min uppmärksamhet! Det har hänt en hel del sen sist! Båd...

Av Ronja Carola - 28 mars 2014 08:22

Godmorgon alla fina läsare och välkomna till en ny dag med dess möjlighet! Tag vara på nuet och dagen idag är ett bra koncept att följa om man vill leva och njuta fullt ut och leva livet på livets villkor! En dag i taget fungerar alldeles utmärkt! Ja...

Av Ronja Carola - 26 mars 2014 07:52

Godmorgon alla fina läsare! Jag har nyss gått upp efter en natt med ganska lite sömn! Gårdagen var hur fin som helst! Först frukost och mys hemma hos min dotter och hennes sambo! Vi pysslade lite med deras gulliga små hästar! Sen kvällen ihop med min...

Av Ronja Carola - 24 mars 2014 17:38

Gokväll alla fina läsare! Satt och funderade lite kring saker och ting! Bland annat att vara förebild! Som en mogen kvinna som jag är så tycker jag det är viktigt att vara en bra förebild för dom som är yngre! Att leva som jag lär har blivit så vikti...

Av Ronja Carola - 24 mars 2014 07:18

Godmorgon kära läsare! Idag är jag uppe tidigt! Kunde inte sova! Så fint väder nu på morgonen! Solen skiner över hagarna och ängarna här! Kärlek och intimitet mellan två människor ska vara något fint, ja faktiskt det finaste som kan finnas mellan två...

Ovido - Quiz & Flashcards