Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

ATT VARA FÖREBILD!

Av Ronja Carola - 24 mars 2014 17:38

Gokväll alla fina läsare! Satt och funderade lite kring saker och ting! Bland annat att vara förebild! Som en mogen kvinna som jag är så tycker jag det är viktigt att vara en bra förebild för dom som är yngre! Att leva som jag lär har blivit så viktigt för mig! Satt och läste en artikel som en vän har lagt ut på facebook angående oskyddad sex! Jag blev så upprörd över att man stödjer en sån artikel genom att dela den på sin sida! Jag tycker att oskyddas sex är helt förkastligt att stödja genom en delning! Som vi alla vet kan oskyddad sex leda till oönskade graviditeter som i sin tur kan leda till aborter eller i värsta fall att det föds oönskade barn som inte får det dom förtjänar i livet!  Det kan också medföra sjukdomar som ivärsta fall kan leda till döden eller sterilitet! Klimatet i samhället är hårt som det är utan att vi ska stödja det som är sjukt! Dom unga, eller våra barn behöver tydliga förebilder som vågar stå för vad dom tycker och tänker, som vågar vägleda, vågar ha sunda värderingar i allt som hör vuxenvärlden till, därmed också sex! Jag vet att jag skriver detta med risk för att bli kallad "moral kärring" och den risken tar jag ärna om jag med detta jag skriver kan förmedla min känsla som är den att vi som levt längre än våra barn och ungdomar bör gå före och visa vägen på ett sunt sätt! Ända sättet att kunna lära våra barn, förbereda dom på ett vuxen värld, förbereda dom på ett liv i detta hårda samhälle vi lever i är att ta sig en funderare på vad jag som vuxen själv står i vissa extensiella frågor! Vad har jag själv för värderingar?? vad tror jag på själv??? Hur väljer jag själv att leva??? Hur väljer jag att verbalt uttrycka mig??? Hur väljer jag att i skrift uttrycka mig??? Ja det är några av frågorna som jag måste ha svar på själv innan jag på ett sunt sätt kan leda mitt barn!  Några av mina kvälls funderingar!  VISDOMSORD FÖR KVÄLLEN! LEV SOM DU LÄR!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Carola - 1 maj 2014 08:15

Godmorgon alla kära läsare! Trevligt att vara tillbaka på bloggen igen! Jag kände att jag var tvungen att ta en paus från bloggandet ett tag! Behövde landa i en del saker som låg och pockade på min uppmärksamhet! Det har hänt en hel del sen sist! Båd...

Av Ronja Carola - 28 mars 2014 08:22

Godmorgon alla fina läsare och välkomna till en ny dag med dess möjlighet! Tag vara på nuet och dagen idag är ett bra koncept att följa om man vill leva och njuta fullt ut och leva livet på livets villkor! En dag i taget fungerar alldeles utmärkt! Ja...

Av Ronja Carola - 26 mars 2014 07:52

Godmorgon alla fina läsare! Jag har nyss gått upp efter en natt med ganska lite sömn! Gårdagen var hur fin som helst! Först frukost och mys hemma hos min dotter och hennes sambo! Vi pysslade lite med deras gulliga små hästar! Sen kvällen ihop med min...

Av Ronja Carola - 25 mars 2014 07:20

Godmorgon kära läsare! Sol ute och sol i sinnet!  Att vända kappan efter vinden har jag som rubrik idag! En del tycker det är så vikrigt att få medhåll från andra i saker som 2 kanske har helt olika åsikter om! Det är tecken på osäkerhet, att jag int...

Av Ronja Carola - 24 mars 2014 07:18

Godmorgon kära läsare! Idag är jag uppe tidigt! Kunde inte sova! Så fint väder nu på morgonen! Solen skiner över hagarna och ängarna här! Kärlek och intimitet mellan två människor ska vara något fint, ja faktiskt det finaste som kan finnas mellan två...

Ovido - Quiz & Flashcards