Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

KÄRLEK OCH INTIMITET!

Av Ronja Carola - 24 mars 2014 07:18

Godmorgon kära läsare! Idag är jag uppe tidigt! Kunde inte sova! Så fint väder nu på morgonen! Solen skiner över hagarna och ängarna här! Kärlek och intimitet mellan två människor ska vara något fint, ja faktiskt det finaste som kan finnas mellan två människor som älskar varandra!  Det gäller bara att bevara det fint,rent och oförstört! Intimiteten är det som skiljer ett par som älskar varandra med kropp och själ från ett par som är goda vänner! Det är meningen att det ska stärka banden emellan så att känslan att det är du och jag mot hela världen som ska fungera som en vägvisare! Ingår man sen äktenskap så tycker jag att man har förbundit sig ännu mer att arbeta med en vägvisare som säger just nöd och lust!  Men då gäller det att det är rent från början, att det inte finns något smolk i bägaren över huvudtaget, att eventuella hemligheter som ligger och gror har kommit upp till ytan, först!  Ett rent samvete är den bästa huvudkudden var det en som sa till mig förlänge sen och det stämmer! Har man ett rent samvete så är det lättare att också våga stå upp för sina egna åsikter och moraliska aspekter, perspektiv inför livets resa som gäller för mig! Därför är ärlighet en väldigt viktig och en av dom viktigaste hörnstenarna för ett fungerande äktenskap i nöd och lust! Så när frieriet sker gäller det att tänka efter om man verkligen är beredd på just ärlighet, att tömma bägaren med smolk innan man "travar" uppför altargången och svarar JA inför GUD,PRÄSTEN och FÖRSAMLINGEN! Jag läste någonstans att man lägger väldigt mycket tid på att planera ett bröllop men knappt någon tid alls på att planera äktenskapet! Det borde ju rimligtvis vara tvärtom!  Jag har under de senaste åren som gått vuxit en del som människa, tillfrisknat en hel del ifrpn "taskiga" defekter, fått värderingar som för mig är de viktigaste i mitt liv för att få ett fungerande liv i kärlek och harmoni. Jag kan gissa att en del idag uppfattar mig som en "tråkig kärring" som hela tiden hävdar att man ska vända blicken inåt, jag själv har alltid ett val, att det gäller att sätta upp perspektiv i livet som jag själv kan stå för fullt ut! Ja det kanske stämmer att jag har blivit en tråkig kärring och det är i sånt fall mycket bättre än det jag var för förut innan jag valde att göra ett förändringsarbete med mig själv där nummer ett är ärlighet! Så därför har jag reagerat en del på att en del pratar vitt och brett om sex, nästan i alla sammanhang, bland människor som inte har med et att göra, på facebook , ja lite överallt! För mig blir det ett sjukt beteende! Då kanske en del säger, ja men jag är ganska öppen med även den biten, jag skäms inte eller liknande!  Men det är en väldigt STOR skillnad mellan att vara öppen och gränslös! Är man gränslös så blir det fult för mig, jag känner mig obekväm i situationen och vet inte riktigt hur jag ska bete mig! Är man gränslös så blir det idag att det kryper innanför skinnet på mig av obehags känslor som jag har svårt att hantera! I början av resan på ett nyktert och drogfritt liv så är nästan alla av oss ganska gränslösa, på gränsen till ett borderline beteende! Det bör vi se upp med, vi bör ibland tänka efter både en och två gånger innan vi låter munnen tala!  När vi kommit så långt att vi kan tänka efter före så har vi lärt oss att ta ansvar för oss själva, visa hänsyn till andra därmed också respekt till oss själva och andra som kanske inte har samma "öppenhet" kringa allt!  Ja det var lite morgontankar som jag har för dagen idag! Mitt visdomsord för dagen blir BEHÅLL ÖPPENHETEN, TA BORT GRÄNSLÖSHETEN!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Carola - 1 maj 2014 08:15

Godmorgon alla kära läsare! Trevligt att vara tillbaka på bloggen igen! Jag kände att jag var tvungen att ta en paus från bloggandet ett tag! Behövde landa i en del saker som låg och pockade på min uppmärksamhet! Det har hänt en hel del sen sist! Båd...

Av Ronja Carola - 28 mars 2014 08:22

Godmorgon alla fina läsare och välkomna till en ny dag med dess möjlighet! Tag vara på nuet och dagen idag är ett bra koncept att följa om man vill leva och njuta fullt ut och leva livet på livets villkor! En dag i taget fungerar alldeles utmärkt! Ja...

Av Ronja Carola - 26 mars 2014 07:52

Godmorgon alla fina läsare! Jag har nyss gått upp efter en natt med ganska lite sömn! Gårdagen var hur fin som helst! Först frukost och mys hemma hos min dotter och hennes sambo! Vi pysslade lite med deras gulliga små hästar! Sen kvällen ihop med min...

Av Ronja Carola - 25 mars 2014 07:20

Godmorgon kära läsare! Sol ute och sol i sinnet!  Att vända kappan efter vinden har jag som rubrik idag! En del tycker det är så vikrigt att få medhåll från andra i saker som 2 kanske har helt olika åsikter om! Det är tecken på osäkerhet, att jag int...

Av Ronja Carola - 24 mars 2014 17:38

Gokväll alla fina läsare! Satt och funderade lite kring saker och ting! Bland annat att vara förebild! Som en mogen kvinna som jag är så tycker jag det är viktigt att vara en bra förebild för dom som är yngre! Att leva som jag lär har blivit så vikti...

Ovido - Quiz & Flashcards