Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

LIVSKVALITÉ

Av Ronja Carola - 16 mars 2014 08:20

Godmorgon alla fina läsare! Jag har nyligen gått upp o sitter som vanligt med en god kopp kaffe o tittar ut över ängarna! Solen skiner o det är ett vitt litet täcke över vårat landskap! Så vackert! Jag har inte sovit knappt nåt inatt pga av min tarm som håller på bråkar med mig i form av värk o att det blöder en hel del ur den så idag måste jag nog ta o ringa läkaren! Det är inte bra om det blöder för länge! Min man har nyss badat våra flickor Bella och Judith så jag ska föna o trimma dom sen så att dom blir lika fina som pojkarna är! Min rubrik idag är livskvalité , tycker det är viktigt att lyfta fram det! Vad som för mig är livskvalité! Det kan man skapa sig i vilket skede man än är i livet, även de gångerna det finns jobbiga saker att ta i tu med! Igår var vi hemma hela dagen o det var sååååå skönt, det behövde jag verkligen! vi pysslade med hundarna, badade Gizmo o Ralph fönade o trimmade dom så nu är dom så fina o luktar så gott! Det har blivit eftersatt mycket sånt som jag brukar o vill göra pga att vi farit runt mycket o haft folk ikring oss nästan hela tiden! Jag mår inte bra när det blir så! Är så noga med lilla cockerligan i vanliga fall! Dom badar en gång i veckan, ska ha sin form av träning,gos kel o allt som hör till, men när det blir så mycket annat runt ikring så orkar jag inte o då mår jag dåligt! För cockerligan är för mig viktigare än nåt annat, det är dom som gör att jag ibland kliver upp ur sängen, deras små upptåg får mig alltid att skratta! Deras närhet o kärlek går inte att jämföras med nåt annat! Jag har ända sen jag var liten haft lättare att umgås med djur  än människor! Djur besitter inte den falskheten som en del människor gör, ett djur gör aldrig nåt för att "jävlas" ett djur är ärlig i alla sina avsikter o sticker inte under stolen med nåt! Även om vi nu tar en aggressiv hund som exempel så är den mer ärlig i sina avsikter än människor! Vill den bita så går den inte runt o förstör en massa först utan den biter, då vet man iallafall var man har den! Vill en häst kasta av när du rider så kastar den av, inte går runt o bedriver nåt fult spel innan! Jag har känt mig sviken av en sk vän ett tag nu o det har varit svårt att sätta fingret helt på vad det har varit, jag har funderat på om det kan vara jag som inbillat mig o sådär, men min man har också sett en del så jag var visst inte sjuk i huvudet denna gång heller! Då kan man ju fråga sig varför jag alltid råkar ut för sånt här, jo det är för att kag vill tro gott om alla, vill inte lyssna på mina varnings signaler, vill ha en tro på mänskligheten vill ställa upp o ge av mig själv! Det tänker jag fortsätta att göra i framtiden också! Säkert kommer jag att möta fler av den "sorten" som tar hela handen o på ett mycket fult beräknande sät försöker förstöra för mig! det går ett tag med såna människor, dom kan äta halvt upp mig innan jag långsamt jag en retrit o drar mig undan o så har dom placerat sig för mig o dom har mist en vän som ställer upp i vått o torrt! Men som sagt, jag kommer att fortssätta var den jag är för det är en mycket bra egenskap jag har, att tro gott om människor o det är beundrande att jag kan göra det med tanke på min historia! En sk vän har flörtat med min man på ett i början ganska oskyldigt sätt, men som både han o jag har märkt efter ett tag, en vän som har helt skilda värderingar än jag, en som aldrig frågar hur jag mår när vi ses eller hörs på luren, ja det är mer men inte för mig nödvändigt att häva ur mig! Men jag har iallafall gjort rätt som dragit mig undan, funderat över min syn på livet som jag idag står för fullt ut, har behövt att dra mig undan för jag kände att jag var på väg in i gamla beteenden som jag inte alls tycker om o som jag har fått jobba en hel del med under behandling o lång tid efteråt o fortfarande jobbar med! Jag har mina värderingar på livet idag som jag inte "ruckar" en millimeter på o då får jag vara varsam när det kommer in parasiter i mitt liv! Men så har jag också naturligtvis förmånen att ha helt underbara människor o vänner runt omkring mig som jag älskar av hela mitt hjärta o är så lycklig över att dom finns i mitt liv! Dom kan jag gå genom eld o vatten för om det skulle behövas! Men parasiter kan man inte skydda sig emot eller vaccinera sig emot, men man får se till att bli av med dom, annars "kliar" det i själen o själsliga eksem bryter ut som ett brev på posten! Ja ja det var det!  Önskar alla en skön söndag, Mitt visdomsord för dagen blir RENSA DET SJÄLSLIGA SKAFFERIET FRÅN MJÖLBAGGAR,ANNARS TAR DOM ÖVER DITT HEM!

 
 
Ingen bild

Anki

16 mars 2014 11:46

Gomorron själv. Solen skiner här med idag . Tråkigt att höra att inte tarmen blir bättre . Men visst är vovvarna den bästa medicin som finns . Men ibland behövs en träff med farbror doktor med . Hoppas du får må ganska skapligt idag i alla fall, och att magen blir bättre. Skickar i alla fall en stor varm kram , hoppas du kan känna den .<3

Ronja Carola

17 mars 2014 07:56

Tack min älskade vän! Kramar kommer tillbaka till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Carola - 1 maj 2014 08:15

Godmorgon alla kära läsare! Trevligt att vara tillbaka på bloggen igen! Jag kände att jag var tvungen att ta en paus från bloggandet ett tag! Behövde landa i en del saker som låg och pockade på min uppmärksamhet! Det har hänt en hel del sen sist! Båd...

Av Ronja Carola - 28 mars 2014 08:22

Godmorgon alla fina läsare och välkomna till en ny dag med dess möjlighet! Tag vara på nuet och dagen idag är ett bra koncept att följa om man vill leva och njuta fullt ut och leva livet på livets villkor! En dag i taget fungerar alldeles utmärkt! Ja...

Av Ronja Carola - 26 mars 2014 07:52

Godmorgon alla fina läsare! Jag har nyss gått upp efter en natt med ganska lite sömn! Gårdagen var hur fin som helst! Först frukost och mys hemma hos min dotter och hennes sambo! Vi pysslade lite med deras gulliga små hästar! Sen kvällen ihop med min...

Av Ronja Carola - 25 mars 2014 07:20

Godmorgon kära läsare! Sol ute och sol i sinnet!  Att vända kappan efter vinden har jag som rubrik idag! En del tycker det är så vikrigt att få medhåll från andra i saker som 2 kanske har helt olika åsikter om! Det är tecken på osäkerhet, att jag int...

Av Ronja Carola - 24 mars 2014 17:38

Gokväll alla fina läsare! Satt och funderade lite kring saker och ting! Bland annat att vara förebild! Som en mogen kvinna som jag är så tycker jag det är viktigt att vara en bra förebild för dom som är yngre! Att leva som jag lär har blivit så vikti...

Ovido - Quiz & Flashcards