Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

VRÄKA HYRESGÄSTER SOM BYGGT BO I MITT HUVUD!

Av Ronja Carola - 17 mars 2014 07:57

Godmorgon ni alla fina läsare! Jag hoppas att ni sovit gott! Jag är inne i en period jag inte sover mycket alls och det börjar att ta på krafterna! Men men det är bara att spolir det, tta i nävarna o gå vidare med en ny dag o dess möjligheter! Idag ska jag ha läkar samtal o det känner jag mig lute nervös över samtidigt som det ska bli skönt att kanske få veta något om hur det ser ut! Tarmen är som den är och den ska jag snart iväg o göra en undersökning på i form av att om ska gå in i önd tarmen o kika efter om det är nåt där som inte har där att göra! Den undersökningen längtar jag efter fast det inte hellr är någon rolig historia, för då kanske jag kan få svar varför jag har såna hiskerliga kramper! Jag är ju stomi opererad och ska då inte använda den delen av tarmen så att säga, men nu på senare tid har jag fått såna kramper och det känns som om en elefant är på väg ut! Det gör så ont så håret reser sig på armarna! Jag var iväg med det förra veckanoch då fick jag veta att några slags förändringar i och runt änd tarmen har jag, men dom kan inte i dags läget säga va det var och därför är den kommande undersökningen nödvändig att göra! Men det får va raa va det vill, bara ddom på når sätt kan få bort kramperna, för dom är näst intill outhärdliga! Tur att dom inte sitter i så länge, en den lilla stunden dom sitter i känns som en hel evighet! Dagen idag ska bestå av att vara hemma och bara vara, bara njuta av min man och våran cockerliga! En snabbis ner till våran lilla affär (snusboa) som jag kallar den blir det, annars bara vara hemma i hemmets lugna vrå!  Den senaste tiden har jag med mig själv konfererat en hel del om vad jag tycker och tänker, vad är mina värderingar, vad är viktigast i mitt liv, vad är det jag står för, min livsfilosofi! Det har malit på i mitt huvud som en gammal grammofonskiva dag som natt! Till slut så kom jag fram till att jag har gått emot det jag känner,tycker, jag har inte sagt till omedelbart när jag tycker att någon klivit över gränsen för vad som är okey för mig! Jag har låtit det passera,skrattat och varit med i samtalet, fast mitt inre har sagt, det där står du inte för, det där tycker du inte är ok! Det är min akilleshäl att jag låter en del saker gå så långt att jag nästan måste bli heligt förbannad för att våga säga till! Återigen så hamnar alltså fokus på mig, det är bara jag som kan göra den förändringen i mitt liv som jag vill ha, jag har återigen min del i det som sker! Min del i detta är att jag har låtit det gå alldeles för långt! Jag har låtit det bygga bo i mitt huvud, jag har låtit " små själsliga mjölbaggar" kommit med sitt flyttlass och låtit dom med buller och bång flyttat in i mitt huvud! Varför? Jo det är självkänslan som spökar igen! Jag har tänkt att det är säkert jag som överdriver, det är nog en bagatell, det är inte säkert att det är som jag tror! Men egentligen så är det av mindre betydelse för vad som är eller inte! Det som är viktigt i sammanhanget är hur jag upplever det! Upplever jag att det är jobbigt,obehagligt ja då räcker det med det! Jag ska lyssna inåt på min känsla! Det som får mig att må dåligt är för mig viktigt att ta hand om! Så det är i en sån process jag är i just nu! Jag håller på för fullt att vräka objudna hyresgäster som tyvärr jag har låtit bygga bo i mitt huvud och känsloliv! Men nu ska dom ut, för dom betalar inte ens hyra, utan bara kliver in och förstör med stora kliv som jag inte alls tycker är okey! Vissa saker är mycket privata saker tycker jag, när sådana saker blottläggs och pratas om som om det bara vore en kasse varor från ica, då blir det fult! Det ställer till det för mig i mitt liv och i mitt känslo liv! Jag har min bestämda uppfattning om hur jag vill att det ska vara i mitt liv , jag har långsamt efter min behandling fått bygga upp det jag tror på, och det ska jag fortsätta gå på, eftersom att för mig känns det helt rätt! Så nu blir det AKTION VRÄKNING AV HYRESGÄSTER som flyttat in i mitt huvud! En mental och känslomässig rensning. Jag har också lovat mig själv att alltid stå upp för mig, alltid säga till när jag tycker att något känns fel! Det kan kännas väldigt läskigt, men när det väl är gjort så blir det mumma för själen! Mitt visdomsord för dagen blir!  LÅT INTE NÅGON BYGGA BO I DITT HUVUD, VÅGA VARA DU I ALLA LÄGEN, LITA PÅ ATT DET DU KÄNNER ÄR RÄTT, DET ÄR IALLAFALL RÄTT FÖR DIG!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Carola - 1 maj 2014 08:15

Godmorgon alla kära läsare! Trevligt att vara tillbaka på bloggen igen! Jag kände att jag var tvungen att ta en paus från bloggandet ett tag! Behövde landa i en del saker som låg och pockade på min uppmärksamhet! Det har hänt en hel del sen sist! Båd...

Av Ronja Carola - 28 mars 2014 08:22

Godmorgon alla fina läsare och välkomna till en ny dag med dess möjlighet! Tag vara på nuet och dagen idag är ett bra koncept att följa om man vill leva och njuta fullt ut och leva livet på livets villkor! En dag i taget fungerar alldeles utmärkt! Ja...

Av Ronja Carola - 26 mars 2014 07:52

Godmorgon alla fina läsare! Jag har nyss gått upp efter en natt med ganska lite sömn! Gårdagen var hur fin som helst! Först frukost och mys hemma hos min dotter och hennes sambo! Vi pysslade lite med deras gulliga små hästar! Sen kvällen ihop med min...

Av Ronja Carola - 25 mars 2014 07:20

Godmorgon kära läsare! Sol ute och sol i sinnet!  Att vända kappan efter vinden har jag som rubrik idag! En del tycker det är så vikrigt att få medhåll från andra i saker som 2 kanske har helt olika åsikter om! Det är tecken på osäkerhet, att jag int...

Av Ronja Carola - 24 mars 2014 17:38

Gokväll alla fina läsare! Satt och funderade lite kring saker och ting! Bland annat att vara förebild! Som en mogen kvinna som jag är så tycker jag det är viktigt att vara en bra förebild för dom som är yngre! Att leva som jag lär har blivit så vikti...

Ovido - Quiz & Flashcards